Zasady treningu brzucha

Zasady treningu brzucha

 

1. Aby osiągnąć efekty musisz wykonywać również ćwiczenia wzmacniające mięśni skośnych oraz głębokich.

Pamiętaj, że brzuch składa się z 4 mięśni:
-skośnego zewnętrznego i wewnętrznego
-poprzecznego
-prostego
W czasie wykonywania tradycyjnych brzuszków pracuje jedynie część mięśnia skośnego zewnętrznego i poprzecznego. Dlatego w czasie treningów warto wykonywać kilka rodzajów ćwiczeń, aby w każdym z nich mogła być angażowana inna partia mięśni.
2. Skup się na technice !.
Jeśli udaje Ci się wykonać po 100 powtórzeń danego ćwiczenia bez przerw i oznak zmęczenia to albo wykonujesz to ćwiczenie niepoprawnie, bez napinania mięśni albo nie doprowadzasz ruchu do końca. Przy prawidłowej technice i pełnym zakresie ruchu wystarczy Ci 25 powtórzeń danego ćwiczenia, a doskonale odczujesz zmęczenie mięśni.
3. Ćwiczenia nie wystarczą.
Niestety same mięśnie rzeźbiące mięśnie brzucha nie wystarczą. Ale dopóki będzie je okrywać wartswa tkanki tłuszczowej, nie będzie ich widać. Dlatego konieczne jest zastosowanie zdrowej diety oraz treningów cardio ( np. jogging, jazda na rowerze, min. 3 x po 30min w tygodniu).
4. Daj mu trochę odpocząć.
Mięsień musi mieć czas na regeneracje i odbudowanie sie po treningu. Mięśnie brzucha regenerują sie szybciej niż inne mięśnie w ciele, ale dla pełnego sukcesu pozwól im odpocząć przynajmniej 1-2 dni w tygodniu.
5. Ćwiczenia na brzuch wykonuj na końcu treningu.
Mięśnie brzucha odpowiadają również za siłę całego ciała oraz prawidłową postawę, dlatego jeśli zmęczysz je na początku treningu, ciężko będzie Ci zachować prawidłowa technikę wykonywania pozostałych ćwiczeń i cały trening pójdzie na marne.
6. Wykorzystaj siłę wydechu.
Kiedy wykonujesz ćwiczenia wzmacniające brzuch wróć uwagę również na technikę oddechu. Wykonuj wdech w momencie gdy mięśnie są rozluźnione, a z wydechem postaraj się jak najmocniej napiąć swoje mięśnie. Pamiętaj aby nigdy podczas ćwiczeń nie wstrzymywać oddechu, bo mięśnie do pracy potrzebują tlenu.
Zostaw odpowiedź