Opanuj podjadanie za pomocą kilku trików!

Opanuj podjadanie za pomocą kilku trików!

Czy często zdarza Ci się zaglądać do lodówki, nawet gdy nie jesteś głodny? A może nawet w nocy wybudza Cię głód i nie możesz zasnąć, jeśli nie skubniesz chociaż odrobinę kiełbaski lub chlebka? Musisz wiedzieć, że to szkodliwy nawyk, z którym można wygrać. Wystarczy podejść do niego sposobem. Jakim? Oto kilka propozycji.

1. Planuj swoje posiłki w ciągu dnia.

Wiesz, dlaczego najczęściej podjadamy? Bo nie zaplanujemy wcześniej, co zjemy, a gdy robimy się głodni, to czas już zjeść, a nie myśleć. Dzień wstecz zaplanuj sobie posiłki, które zjesz. Przygotuj obiad, jeśli wiesz, że następnego dnia wychodzisz do pracy i nie będziesz mieć na to czasu. Jeśli załatwiasz jakieś sprawy poza domem i rozciągnie się to w czasie, weź ze sobą małą buteleczkę soku, albo kefir, który łatwo wypijesz. Nieregularne posiłki w ciągu dnia i wilczy głód to przyczyny, dla których najczęściej łamiemy swoje założenia zdrowej diety.

2. Wyznacz stałe pory posiłków

Pamiętaj, że regularne jedzenie uchroni Cię przed wilczym głodem. Jedzenie o wyznaczonych porach zmniejszy przede wszystkim wieczorny apetyt, który zwykle jest wynikiem niejedzenia w dzień. Dodatkowa zaleta – nie będzie czasu na podjadanie.

3. Oddzielaj codzienne czynności od jedzenia.

Jeśli jesz przed telewizorem, oglądając film lub podczas czytania książki, to Twój organizm te czynności zaczyna kojarzyć z uczuciem głodu. Co za tym idzie? Wyrabiasz w sobie nawyk, a zatem nawet jeśli nie jesteś głodny, ale wykonujesz czynność, w trakcie której zwykle coś podjadasz, to automatycznie Twoja ręka sięga po cukierka, albo stojące na stoliku orzeszki. Pamiętaj też, że mózg nie ma aż takich zdolności, by skupiać równą uwagę na wszystkich zajęciach. Jeśli jesz posiłek podczas oglądania filmu, którego fabuła bardzo Cię wciągnęła, to w efekcie możesz w słabym stopniu odczuć nasycenie, a przez to zjeść więcej niż potrzebujesz. Jak z tym walczyć? Oddzielaj czynności, które wykonujesz. Jeśli jesz – to tylko jedz, jeśli oglądasz film – to tylko oglądaj film.

4. Nie kuś losu.

Jeśli nie chcesz podjadać niezdrowych produktów, po prostu ich nie kupuj. Zwykle sięgamy po to, co mamy w zasięgu ręki. Staraj się nie rozkładać takich przekąsek w widocznych miejscach, a także unikaj chomikowania ich w domu.

5.Zadbaj o odpowiedni poziom snu.

Gdy jesteśmy niewyspani, nasz organizm potrzebuje powera i najczęściej rośnie w nas ochota na słodkie. Dbaj o odpoczynek i regeneracje, a na pewno opanujesz te słodkie żądze.

Zostaw odpowiedź