Najczęstsze urazy sportowe

Start Fora Zdrowie i Medycyna Najczęstsze urazy sportowe

Oglądasz 1 wpis (wszystkich: 1)
  • Autor
    Wpisy
  • #4354
    Mam Forme
    Opiekun forum

    Jakie najczęściej kontuzje przytrafiają się ćwiczącym na siłowni?

    Kontuzje stopy, czyli ból po stronie podeszwowej stopy, który może być spowodowany, np. zbyt dużą intensywnością naszego treningu. Szczególną ostrożność powinniśmy zachować podczas ćwiczeń na steperze, ponieważ przy schodzeniu z niego bardzo łatwo o uraz. Pamiętajmy, że stopy muszą znajdować się równolegle względem siebie przy każdej pozycji.

    Bóle pleców są skutkiem m.in. nieodpowiedniej pozycji – wzorca ruchowego – podczas ćwiczeń, np. wykonywania ćwiczeń stabilizacji globalnej (ang. core stability). Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że nawet w najprostszej pozycji deski (ang. plank) należy sprawdzić, czy nasze ciało jest ułożone w jednej osi. Błędna pozycja, np. wykonanie tzw. siodełka lub ugięcie kolan, może doprowadzić do zaburzeń stabilizacji, przeciążeń lub uszkodzeń strukturalnych w obrębie kręgosłupa.

    Naciągnięcie ścięgna Achillesa jest najczęstszym urazem, do którego dochodzi podczas biegania nie tylko w terenie, ale również na bieżni. Szczególną uwagę należy zwrócić na zmianę kąta nachylenia bieżni, ponieważ nagła, nieprzeanalizowana, nowa pozycja do biegu może szybko doprowadzić do kontuzji wspomnianego ścięgna. Najczęstszymi objawami są: ból, obrzęk lub zaczerwienienie na łydce.

    Naciągnięcie mięśnia trójgłowego ramienia (tricepsa) w tylnej jego części.Do uszkodzenia tricepsa może dojść podczas np. podciągania się na drążku. Na początku treningów zacznijmy od uproszczonych pozycji, które są bezpieczniejsze, np. podciąganie w pozycji leżącej. W ten sposób rozpoczynamy bezpieczną aktywność, którą z upływem czasu możemy zmienić na bardziej zaawansowaną.

    Przeciążony staw biodrowy– objawy tego typu kontuzji możemy zaobserwować nawet przy zwyczajnym ruchu kończyną dolną, będzie to np. ból w pachwinie. Do urazu może też dojść przy nagłym skręcie biodra, np. podczas ćwiczeń na Twisterze.

    Zablokowane kolano,czyli jeden z objawów uszkodzenia łąkotki przyśrodkowej lub bocznej. Do powstania urazu może dojść nawet przy zwykłym zgięciu lub wyprostowaniu stawu kolanowego, jeśli ćwiczenia wykonujemy w nieodpowiedniej pozycji. Szczególną ostrożność zachowajmy podczas przysiadów na poduszkach sensorycznych czy ze sztangą. Nasze kolana powinny być ustawione równolegle, a przy przysiadzie nie powinny przekraczać linii stóp.

    Gdy boli cię kolano, słyszysz trzaski, nie możesz go do końca wyprostować, a temu wszystkiemu towarzyszy obrzęk, koniecznie zgłoś się do specjalisty!

    Jednostajny ból kolana może pojawić się przy zbyt intensywnym treningu na steperze lub ruchomych schodach. Ból zlokalizowany w środku kolana, rozlewający się – może sygnalizować przeciążenie rzepki.  Przed takimi ćwiczeniami, aby uniknąć kontuzji warto porządnie rozgrzać stawy kolanowe, np. wykonując wykroki.

    Bolesny łokieć. Przyczyny bólu najczęściej leżą w nieodpowiednim ułożeniu rąk podczas pracy przy biurku (brak specjalnych podkładek). Jednak do urazu może dojść również na siłowni, np. przy podnoszeniu sztangi czy ciężarów.

    • This topic was modified 2 years, 11 months temu by Mam Forme.
    • This topic was modified 2 years, 11 months temu by Mam Forme.
Oglądasz 1 wpis (wszystkich: 1)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.