Dieta oczyszczająca - Oczyść swój organizm

Dieta oczyszczająca - Oczyść swój organizm

Dieta oczyszczająca to nic innego jak oczyszczenie organizmu z substancji, które przyjmujemy wraz ze spożywanym pożywieniem. Warto dodać, że nie zawsze ma ono taki skład, jaki chciałybyśmy lub spodziewamy się, że ono posiada. Od czasu do czasu warto zafundować sobie takie oczyszczanie, które sprawi, że poczujemy się lepiej a nasze ciało nam za to podziękuje.

Jak wygląda dieta oczyszczająca i sposoby na detoks według nas ?, zapraszamy do czytania : )

  1. PRODUKTY MLECZNE, ZAWIERAJĄCE BAKTERIE. 

Podstawą skutecznego detoksu zdaniem są sfermentowane produkty mleczne, które zawierają “dobre” bakterie. Mają one pozytywny wpływ na kondycję naszych jelit. Poza tym wspierają procesy trawienne zachodzące w naszym organizmie. Zdrowa flora bakteryjna ochrania organizm przed różnymi negatywnymi przypadłościami układu odpornościowego.

Do diety warto dodać cukry złożone (np. pełnoziarniste ryże, makarony, płatki i kasze, kefir, jogurt naturalny), które rozkładane są w jelicie grubym. Zwykle przyczyną nadwagi jest zbyt duża ilość spożywanych węglowodanów prostych, dlatego warto wybierać te, które wymieniłam powyżej.

 

Masz alergię na nabiał? Zapach mleka i wszystkiego co z nim związane przyprawia Cię o mdłości? Nie martw się – zamiast nich możesz sięgnąć po kiszonki. Te również mają w składzie bakterie mlekowe, które skutecznie wspierają florę bakteryjną jelit, a ponad to poprawiają trawienie. Oprócz tego kiszonki to cenne źródło witamin takich jak A, B, C, E i k oraz żelaza i wapnia.

Najlepszą opcją jest przygotowanie kiszonek takich jak ogórki czy papryka w domu. Te, które można kupić w sklepach są zwykle pasteryzowane, a co za tym idzie pozbawione cennych składników. Nie masz zdolności kulinarnych? Z pomocą na pewno przyjdzie Ci babcia czy mama.

 2. PREBIOTYKI I CENNY BŁONNIK POKARMOWY 

Prebiotyki są to naturalne substancje, które posiadają zdolność stymulacji rozwoju organizmów probiotycznych. Wspierają pracę całego organizmu, głównie jelit, obniżają poziom cholesterolu, zapobiegają wrzodom i chorobom żołądka Gdzie je znajdziemy? Przede wszystkim w warzywach (czosnek, szparagi, cebula).

Najlepiej, gdy błonnika dostarczamy naszemu organizmowi wraz z posiłkami, ale jeśli zachodzi taka potrzeba lub możliwość, można, a nawet trzeba, przyjmować go też pod postacią suplementów. Przypomnijmy – w błonnik bogate są produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce z dużą ilością wody.

3. ANTYOKSYDANTY

Na początek wyjaśnimy sobie powyższe pojęcie. Antyoksydanty to nic innego jak przeciwutleniacze zmagające się z wolnymi rodnikami, które są odpowiedzialne za starzenie się naszego organizmu. Są to witamina E, zwaną witaminą młodości, witamina A, C oraz selen i cynk. Występują one naturalnie w naszych komórkach, ale nie zaszkodzi jeśli będziemy przyjmować je wraz z posiłkami. Znajdziemy je w nasionach roślin strączkowych, mleku, orzechach, tłuszczach roślinnych i warzywach (brokuły, szpinak, pomidor).

Nie muszę przypominać, że woda to bardzo istotny, a nawet najważniejszy, element procesu oczyszczania organizmu z toksyn. Pijmy zatem 2 litry wody każdego dnia, wybierajmy tą mineralną i niegazowaną. Wybierając wodę w sklepie warto poświęcić chwilę i sprawdzić ile wapnia znajduje się w danej butelce. Woda to życie. Jest niezbędna do poprawnej pracy nerek, gdyż to właśnie w wodzie, rozpuszczają się poszczególne toksyczne związki chemiczne.

Tak wygląda dieta oczyszczająca a raczej sposobny na oczyszczenie organizmu, które polecamy.  Jeżeli myślisz również o zmianie swojej sylwetki zapraszam Ciebie serdecznie do kliknięcia w link poniżej, chętnie Tobie pomożemy : ).

LINK

Zostaw odpowiedź